MathMaxxer past zich automatisch aan het gedrag en de voortgang van de leerling aan. Zo kunnen leerlingen met minimale moeite leren en achterstanden bijwerken.
Meer dan ooit hebben leerlingen behoefte aan onderwijsondersteuning. Helaas is het onmogelijk om elke individuele leerling persoonlijk te begeleiden. Daarom werkt WiskundeStrijders aan MathMaxxer. MathMaxxer is een digitale omgeving waar geleerd wordt met gespreid leren en actief herhalen. Leerlingen krijgen een som te zien, kunnen de som maken en meteen nakijken - zo weten ze meteen wat hoe ze zichzelf kunnen verbeteren. Dankzij het Open Source FSRS model weer MathMaxxer precies wanneer oudere sommen vertoond moeten worden aan leerlingen, zodat de stof optimaal in hun geheugen blijft.
Ook krijgen leerlingen de kans om video’s te kijken over de sommen zelf. Uit ons eigen onderzoek is namelijk gebleken dat 96% van de leerlingen YouTube gebruikt tijdens het leren. Wij streven ernaar om de hele digitale omgeving te baseren op materiaal waar leerlingen zelf op getoetst worden - tot op de methode zelf.